Support the festival
Make a donation

PerSo Film Festival is one of the projects created and followed by the Foundation La Città del Sole Onlus in collaboration with Associazione RealMente APS.
With a simple donation you can support the set of cultural, health and social-health activities that we carry out.

Support the PerSo Film Festival and the other projects!

Make a donation

Saturday, October 7 - 5.45PM
Cinema Postmodernissimo

Film details

Direction:Pietro Marcello

Synopsis

Enzo is sentenced to a long prison term. In Genoa prison he falls in love with a transsexual woman, Mary Monaco, who has a history of heroin addiction. Mary will wait for him for the next ten years that he spends in prison serving his sentence, and finally they will be reunited.

Pietro Marcello

Pietro Marcello (Caserta, 1976) studia pittura all’Accademia di Belle Arti di Napoli. Nel 2007 Il Passaggio della linea, è alla Mostra del Cinema di Venezia. Nel 2009 La bocca del lupo vince il Torino Film Festival, il Premio Caligari e il Teddy Bear alla Berlinale. Nel 2011 Il silenzio di Pelešjan, è evento speciale alla Mostra del cinema di Venezia. Nel 2015 Bella e perduta è al Locarno Film Festival. Nel 2019 il primo film di finzione Martin Eden, vince la Coppa Volpi a Venezia per l’interpretazione di Luca Marinelli e il Platform Prize Toronto International Film Festival. Nel 2021 Per Lucio è al Festival di Berlino nella sezione Berlinale Special. Nello stesso anno è presentato alla Quinzaine des Réalisateurs di Cannes il film Futura, inchiesta collettiva realizzata da Pietro Marcello, Francesco Munzi e Alice Rohrwacher. Nel 2022 Le vele scarlatte è alla Quinzaine des Réalisateurs di Cannes.
Pietro Marcello